Pirmieji perkraustymo automobiliai savo išvaizda priminė ve-žėčias su nuimtom ienom ir po sėdynėmis įrengtu. varikliu. Metams bėgant jie sparčiai tobulėjo ir ta¬po panašūs i šiandieninius automobilius. Nuo sėdy¬nių išdėstymo ar keleivių apsaugos nuo blogo oro, priklausė ir viso automobilio išvaizda, jo tipas. Automobiliai pradedami gaminti pagal klasikinę sche¬mą — variklis priekyje, varantieji ratai — užpakaliniai. Palaipsniui medis, iš kurio buvo gaminami au¬tomobilių kėbulai, užleidžia vietą metalui. Ant automobilio važiuoklės pradėti montuoti įvairių tipą kbulai. Sunku net įsivatzduoti, kokia buvo automobilių kėbulų įvairovė. Atskiros firmos ir gamyk¬los gamindavo vien tik kėbulus automobiliams.
XX amžiaus antrajame dešimtmetyje vis didėjan-tis automobilių greitis pareikalavo naujos konstruk-ci jos kėbulų, naujų jų detalių. Automobilio priekis¬jgauna pleišto pavidalą, atsiranda ilgi aptakūs’ ratų sparnai, nuožulnus priekinis langas, kėbulo šonai iampa uždari. Pritaikomi naujausi aerodinamikos pa¬siek imai, kurie turi didžiulės įtakos kėbulo išvaizdai..
Grožio idealu laikomas perkraustymo automobilis su kuo ilgesne priekine dalimi, kur patalpintas variklis.
Vėliau pradedami gaminti kompaktiški mažalitražiniai varikliai automobiliams, kurie leidžia racionaliai išnaudoti kėbulo erdvę, kitaip komponuoti pagrindiniū agregatų išdėstymą, irengti erdvesnj bei patogesni saloną keleiviams.
Gaminami pervežimo / perkraustymo automobiliai, kuriuose variklis yra užpakalinėje dalyje, kur raes jpratom matyti bagažinę. Užsienyje paplinta automobiliai su mažalitražiniaisi varikliais, lrengtais priekyje skersai, ir priekiniais varančiaisiais ratais.
Šiandien viena svarbiausių automobilių gamybos problemų yra sukurti variklj, kuris neterštų atmosferos nuodingais kuro degimo produktais. Daug dirbama, kad vidaus degimo variklis būtų tobulesnis, neišmestų nuodingų dujų. Kartu siekiama jj pakeisti kitu energijos šaltiniu, labiau atitinkančiu gamtos apsaugos reikalavimus.
Todėl yra konstruojami ne tik naujo tipo varikliai ar tobulinami dabartiniai, bet ir grižtama prie seniai sukurtų ir jau užmirštų variklių. Vėl bandomas Stirlingo variklis, išrastas prieš pusantro šimto metų. Masiškai gaminami automobiliai su rotoriniu Vankelio varikliu. Nors automobilių gamybos pažanga milžiniška, tačiau, matyt, ir 2000-aisiais metais ,dauguma automobilių ir jų variklių liks tokie pat kaip ir šiandien. Tiktai automobilis bus ekonomiškesnis, mažagabaritis. Tai tampa ypač aktualu ma:žėjant pasaulyje naftos atsargoms.
1. Kodėl automobilių kėbulai vadinami karietų vardais?
2. Kur geriau patalpinti automobilio priekyje ar užpakalyje?
3. Kas padeda automobilio ratams suteikti dides-nę traukos jėgą?
4. Ar Vankelio variklis pakeis jprastos konstruk-cijos vidaus degimo varikli?
5. Kodėl automobilio variklio galingumas matuo-jamas arklio jėgomis?